Als Creative Director en partner bij TodayTomorrow geniet ik ervan als onze producten een belangrijke bijrol vervullen in de gezondheid van een persoon. Mijn passie ligt ook sterk bij branding, waarbij ik constant zoek naar het punt waar de missie van een bedrijf en de behoeften van de doelgroep samenkomen. Wanneer deze essentie wordt vastgelegd in een app, kan technologie werkelijk magisch zijn.
Ik ben een grote bewonderaar van de zelfscankassa bij Albert Heijn. De kassa zit vol prachtige ontwerpkeuzes die het afrekenen soepel maken. Met als hoogtepunt het moment waarop het bonnetje van het scherm verdwijnt en fysiek uit het apparaat rolt. De overgang van digitaal naar fysiek is echt heerlijk vormgegeven.
Bij elk klein obstakel in het leven is mijn reflex om direct een digitale oplossing te bedenken. In mijn hoofd ben ik al bezig met het ontwerpen van een prototype en het bedenken van een verdienmodel. Ik behoor tot een technocratische generatie die alles denkt op te lossen met een app. Die modus zou ik weleens uit willen zetten.
Oh, ik zit vol digitale irritaties haha. Wat ik bijvoorbeeld onvoorstelbaar vind is dat er nog steeds websites zijn die niet goed op mobiel werken. Kom op nou. Iedereen heeft zo’n ding in de broekzak, de technologie is beschikbaar dus er is echt geen excuus denkbaar om het gewoon lekker responsive te maken.
Bonus ergernis: de berichten-inbox van de overheid is echt niet doorheen te komen. Waarom moet ik altijd eerst de vraag beantwoorden of ik misschien ook post wil ontvangen van gemeente Lutjebroek? (nee natuurlijk niet!) En als ik dan na 100 clicks een bericht open is het 9 van de 10 keer een pdf die dus weer onmogelijk op mobiel te bekijken is. Zo’n gebrekkige dienstverlening heeft de schijn dat de overheid geen oog heeft voor haar gebruikers: de burger.
Ik ben opgegroeid in Haarlem, de mooiste buitenwijk van Amsterdam. Na wat ervaringen in Zweden, Shanghai en Frankfurt ben ik weer teruggekeerd naar Nederland en neergestreken in Rotterdam. Daar woon ik nu samen met mijn vrouw, dochter en Kees de kat in een knotsgekke kubuswoning.
Ik heb Communicatie Multimedia Design gestudeerd in Amsterdam. Digital design stond toen nog in de kinderschoenen, veel experimenteler dan tegenwoordig. Na mijn studie heb ik mijn ziel verkocht aan advertising. Het was een dynamisch en enerverende tijd maar de vluchtigheid ging me tegenstaan. Toen heb ik aangeklopt bij ontwerpbureau Fabrique, waar ik mocht werken met de beste mensen uit ons vakgebied voor grote merken in binnen- en buitenland. Maar toen TodayTomorrow op mijn pad kwam was het liefde op het eerste gezicht. Nooit eerder had ik met een team gewerkt waarbij design en development zo harmonieus samenwerken.
Mijn kracht ligt in het vangen van de essentie en het vinden van een vorm die doeltreffend is. Ik mijd ingewikkelde concepten en zoek direct zichtbaar effect van mijn ontwerpen. Kleuren, typografie en animaties hebben subtiele nuances die het verschil kunnen maken tussen een alledaags product en een dat mensen diep raakt. Het bespelen van deze elementen is mijn specialiteit.
Ik haal veel inspiratie uit architectuur. Net als in steden wil je als bezoeker van een digitaal product lekker je eigen gang kunnen gaan in een omgeving waar je je fijn en veilig voelt. Daarom zie ik mijn projecten graag als digitale ruimtes die naadloos aansluiten op het dagelijks leven van mensen.
Ik zou wel graag een keer mijn eigen huis bouwen. Helemaal zelf ontwerpen dan zelf bouwen met een paar vakmensen aan mijn zijde. Het wordt een huis met een skelet van Douglas hout, dat ruikt zo lekker.
Als kind was ik gek op jurken. Samen met mijn zus verkleedden we ons graag en gaven we dansvoorstellingen voor onze ouders. Die liefde voor jurken werd echter ruw onderbroken toen ik eens besloot om in een jurk naar de kleuterschool te gaan. Er bleek een verschil te zijn tussen jongen- en meisjeskleding.